Les vacances en France

maandag 10 augustus 2015 |

Bonjouuur, eh, hallo Nederland! Ik ben weer in het land na twee weken vakantie in Frankrijk, en stiekem verlang ik terug. Naar de warmte, de uitgebreide lunch elke dag, het lachen met elkaar. In plaats daarvan zit ik over twee weken alweer in de schoolbanken (niet aan denken, twee weken is nog laaang). Maar goed, bij deze mijn vakantieverslagje! Ik heb in Frankrijk af en toe wat op Instagram geplaatst, maar daar bleef het ook 'n beetje bij. De eerste week bracht ik door aan zee met mijn ouders en zusjes, en de tweede week waren we met de hele familie van mama's kant. Benieuwd naar wat ik allemaal heb gedaan?!

Oh, nog voor ik begin: ik heb weinig foto's gemaakt met mijn camera, alweer, dus zal ik vooral foto's delen die ik met mijn iPhone heb gemaakt. Ik had vaak weinig zin om mijn camera mee te sjouwen. Maar misschien heb ik daardoor juist meer van de vakantie kunnen genieten? :)

Een weekje aan de Middellandse Zee
Week één. De vakantie begon eigenlijk helemaal niet goed. Middenin Frankrijk, op de heenweg, botste er een auto achterop de onze toen wij stilstonden. Het was nogal schrikken en ik moest wel even gillen. Gelukkig waren wij alle vijf oké. Die dag hadden we nog wel een beetje hoofd- en nekpijn, maar dit ging over. De auto was er wat minder goed aan toe, maar we konden er nog wel mee verder rijden. Het was even klote, maar we lieten onze vakantie niet verpesten en het werd heel leuk en we hebben veel gelachen samen. Zoals ik al zei gingen we een weekje naar zee, in Narbonne. We zaten op een kleine camping in een huisje. In Narbonne hebben we veel gezwommen, in de zee en op de camping, gegeten (hoera voor uitgebreid lunchen op vakantie), boeken gelezen, bijgebruind en ja... Wat deden we eigenlijk? Het was een relaxt weekje en we hebben met z'n vijven veel lol gehad. Ook nog een dagje gewinkeld met mama en Jara, en gewindsurft. Even kijken of we het nog konden na het surfkamp. Helaas stond er nauwelijks wind, maar het was leuk om weer twee uurtjes op de plank te staan.

Een weekje in Issac
Week twee was in Issac, op een uurtje afstand van Bordeaux. Dit was dus de familievakantie. Elke twee jaar zitten we met twintig man in een groot huis ergens in Frankrijk. We hebben best een hechte familie, dus achterneefjes en -nichtjes, oudtantes, iedereen gaat mee. Ook hier was het weer elke dag uitgebreid eten, veel lachen en zwemmen. Ik ben ook nog een ochtend naar een marktje geweest en gaan shoppen in Périgueux (met de vrouwen, of course). En kanoën, zoals je hierboven ziet. De talentenshow hoort ook bij de vakantie'traditie', dus die was er ook weer, haha. Het weekje Issac was fijn. Mijn familie is een beetje gek af en toe, maar dat maakt het extra gezellig. Over twee jaar ben ik zeventien, maar dan wil ik toch nog lekker mee op familievakantie!

Een nachtje in Parijs
Ik was een beetje depri toen we zaterdagochtend het vakantiehuis verlieten en teruggingen naar Nederland, maar gelukkig hielden we nog een tussenstop. In Parijs! Om vijf uur kwamen we aan in het hotel en een uur later zaten we in de bus naar het centrum van de stad. Toen begon 'Project Parijs in drie uur tijd', want de laatste bus ging om half elf terug. Project Parijs in drie uur tijd verliep perfect, al waren de Eiffeltoren, de Seine en de McDonalds het enige wat we hebben gezien. Onze achternichtjes waren ook naar Parijs gekomen en bij hen sliepen mijn zusjes en ik op de hotelkamer. Gisteren was het dus écht tijd om naar Nederland te gaan en here I am. Normaal ben ik altijd wel blij om weer thuis te zijn, maar nu voel ik alleen heimwee naar Frankrijk. Zucht. Het was echt een heel leuke vakantie.

Hoe zag jouw vakantie er de afgelopen weken uit?

Au revoir!

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

1. Ah ik ben ook gister/ vannacht teruggekomen van vakantie, bleh! Jouw vakantie ziet er ook heerlijk, en heel gezellig uit! Super gaaf dat jullie nog even een tussenstop maakten in Parijs <3 Liefs

2. Oh wat ziet dat er heerlijk uit zeg!

3. aah dat ziet er echt heerlijk uit! Nu nagenieten en nog eventjes vakantie in Nederland vieren :)

4. Ah, super leuk dat je nog even langs Parijs geweest bent! Zoveel foto's dat je hebt genomen! En echt tof dat je zo'n hechte band hebt met je familie! (:

5. Dat was vast wel even schrikken met die auto, zeg! Gelukkig heb je toch nog een hele leuke vakantie gehad, de foto's zien er allemaal heel gezellig uit :)
    Super leuk dat je nog even naar Parijs geweest bent!

6. Dat ziet er allemaal erg leuk uit

7. Je hebt alsnog veel foto's gemaakt! En dat zijn mooie foto's ook nog! Wat vervelend dat er een auto tegen jullie aanknalde, gelukkig is het goed verlopen!

8. Klinkt als een hele gezellige vakantie! Leuke foto's ook allemaal!

9. Ik ben nu alweer anderhalve week thuis. ;( de mijne was wel geweldig!! Zo zag die van jou er ook uit, wel stom zeg van die auto. Maar, ook nog erg leuk dat je in Parijs bent geweest. Lovvv.

10. Dat ziet er een zalige vakantie uit!
    Ik krijg er meteen zin van om ook naar Frankrijk te trekken :)

11. I feel you haha, ik heb ook heimwee naar de vakantie! En helemaal nu ik aan het bessen plukken ben :(
    Maar wat leuk dat je nog in Parijs bent gestopt, ziet eruit als een geweldige vakantie!
    X Emma

12. Echt balen dat er een andere auto tegen die van jullie aangereden is. Toevallig heb ik hetzelfde meegemaakt toen ik op vakantie was. Bij mij waren het 3 auto's die ons raakte toen we stil stonden. Onze auto moest weggesleept worden en ik moet nu naar een therapeut omdat mijn hele rug en nek pijn doet. Gelukkig is het bij jou goed afgelopen

13. Wat een leuke vakantie :)! Wel even schrikken van jullie ongelukje. Ik had zoiets precies vorig jaar, ook toen ik op vakantie ging. Mijn vakantie zit er na vandaag helaas op :(

14. Ahhh wat een heerlijke vakantie foto's Luna! Die gestreepte jurk die je draagt op een foto is echt leuk. Vind de 7e foto van je 2e collage heel erg mooi/leuk! :)

15. Oh wat een prachtige foto's zeg! Wauw

16. Het klinkt als een hele leuke vakantie! Gezellig dat je ook nog met je familie op vakantie bent geweest!
    Geniet nog maar even van de laatste twee weken vakantie!

17. Whaa dat begin haha, ik zou heel de autostrade bij elkaar gillen, zo goed dat er met jullie niets was! Klinkt alles een perfecte vakantie ja :)) Die macaron ziet er zooo lekker uit, wauw.. En die foto van in het water is echt super leuk!