Rennen in de zomer

woensdag 15 juli 2015 |


'Rennen in de zomer? Ben je gek?' hoor ik jullie denken. Of misschien denken jullie net als ik: kan best in Nederland, waar het vaak niet té warm wordt. Toch is het in de zomer een stuk warmer (joh), wat betekent dat het sneller benauwd wordt. Ik doe liever wat rustiger aan met hardlopen. Ik ga wel gewoon, want ik weet: als ik ermee stop, ben ik na de zomer helemaal uit de flow en begin ik weer van voor af aan. Ik ben niet zoals mijn vader, die een halfjaar niet loopt en dan de 10 kilometer in 50 minuten doet. Nee, ik moet blijven trainen. Met mijn zusje deed ik een hardloopshootje - ik was net klaar met een rondje van 5 kilometer. Ik zie er echt op mijn charmantst uit (#nomakeup), maar ach. Ik ga meteen even kijken hoe het met de hardloopdoelen gaat die ik in januari voor mezelf had opgesteld!




 Top: H&M | Shorts: Björn Borg | Hardloopschoenen: Nike 

Tips om te lopen in de zomer: just go! Ga 's ochtends vroeg, of 's avonds, als het koeler is. Draag net als ik luchtige kleding. Drink genoeg, span je niet té veel in, en dan moet het wel goedkomen. Ikzelf blijf trouwens niet alleen hardlopen zodat ik mijn conditie niet verlies, maar ook omdat ik er gewoon gelukkig van word. Ik ben geen perfecte renner, maar deze sport past bij mij. En ik ben trots op mezelf dat ik blijf volhouden, ook als het minder gaat. Trots zijn op jezelf mag! :) Nu een update van mijn hardloopdoelen.

15 kilometer lopen - ik zie mezelf nu geen 15 kilometer lopen, veel te warm! Ik heb het ook nog niet gedaan dit jaar. Leuke challenge voor de herfst. 150 keer hebben hardgelopen met Runkeeper - ik zit nu op de 110, die 150 moet wel lukken voor het eind van het jaar. 3 kilometer lopen in een kwartier - die probeer ik binnenkort, ik houd wel van die snelle, korte rondjes. In een ander land hardlopen - jaaa! In Denemarken. Vaker een intervaltraining doen - ook al meerdere keren gedaan. Een hardloop playlist samenstellen - ik denk dat ik deze van m'n lijstje ga schrappen, want eigenlijk houd ik er niet eens zo van om met muziek te lopen. Zo onhandig met die oortjes. Meer routes ontdekken - hmm, ik wil er nog meer ontdekken. Denken dat ik het kan - ja! Mezelf motiveren om door te rennen gaat steeds beter. Mijn record voor de 5 km verbeteren - ik weet mijn precieze record niet eens. Ik geloof ook niet dat ik 'm al verbeterd heb dit jaar. Geen smoesjes meer! - hoewel rennen in de hitte of stromende regen niet altijd chill is, gaat dit doel aardig goed. Joehoeee.

Hebben jullie al zin om te gaan? ;) 

12 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Knap dat je doorgaat met hardlopen! Ik wil proberen te beginnen deze week. Heb het twee keer gedaan maar toen vergat ik het steeds weer, nu is er genoeg tijd voor! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke hardloop outfit heb je !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou een voorbeeld aan jou moeten nemen, want mij lukt het niet om vol te houden. Nog veel succes met je doelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's! Ik probeer 1x per week te gaan hardlopen, heb vanochtend een nieuwe hardloop outfit besteld bij de h&m :) Ik vind het het fijnste om rond 21:00 's avonds te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel! Zelf loop ik zomers ook gewoon door. Als het (wonder boven wonder) een keer écht heel warm is natuurlijk niet :) Als het al wat warmer is zie ik mensen soms wel met zo'n daar-is-het-toch-veel-te-warm-voor-meisje-blik kijken, hahah!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt een prachtig figuur en toffe kleding!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goeie tips! Knap hoor dat je het zo goed volhoud, ook als het warm is buiten. Ik laat het sporten er nog wel eens bij inschieten zeker met hoge temperaturen. Mooie hardloop outfit trouwens! De kleurtjes staan je heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Luna, je hebt m helemaal warm gemaakt om te gaan hardlopen volgende week. Ik blijf het alleen een beetje awkward vinden als je mensen tegenkomt, haha. Ik zie er niet charmant uit tijdens het lopen. En die app runkeeper, wat een gedoe is dat. Hij werkt niet bij me, of het ligt gewoon aan mijn geklungel ermee, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hardlopen is niks voor mij, maar ik vind het echt knap dat sommige mensen dit dan ook kunnen volhouden! Workouts die je binnen kunt doen zijn veel verstandiger voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik loop zelf ook hard, maar heb nog wel moeite om het nu in de zomer te doen. Ik stel het veel te vaak uit, dus ik vind het knap dat je doorgaat. (: Leuke outfit heb je trouwens, ik hou van je schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen