Een dagje Kopenhagen

woensdag 13 mei 2015 |


kopenhagen18 Het schoolleventje is weer begonnen (nog 7 weken tot de zomervakantie!) en 't is nog maar een week geleden dat ik met mijn familie in Denemarken was. Het verslag is al online gekomen, maar ik had beloofd om ook nog iets over Kopenhagen te schrijven. Here it is! Vorige week dinsdag zijn we naar de Deense hoofdstad gegaan om te shoppen en de stad te bekijken. Want ja, als je er 50 km vanaf zit, moet je er wel even heenrijden. We bezochten o.a. het mooie park Tivoli en de 'enclave' Christiania (ik moest wel even op Google opzoeken wat het nou eigenlijk was).

kopenhagen1


Deze kas kwamen we als eerst tegen en zijn we nog even doorheen gelopen. De trap vond ik cooool.

kopenhagen6kopenhagen5
kopenhagen2
kopenhagen3
kopenhagen4Vrijstad Christiania is een semi-onafhankelijke enclave ('gebied dat geheel wordt omsloten door grondgebied van één andere partij'). Christiania begon in 1970 toen een aantal hippies een verlaten militaire kazerne kraakten in Christianshavn (thank u Wikipedia). Het is bedoeld als een vrij stukje Kopenhagen, je ziet er veel kunstige dingen en ook drugshandel. Hiervan mag je geen foto's maken. Het is eigenlijk een heel apart 'dorpje', en ik kan me voorstellen dat sommigen het wat scary vinden, de typetjes die er rondlopen. Het is wel de moeite waard om even doorheen te lopen (vind ik!).

kopenhagen7

kopenhagen10 kopenhagen9 Een paar random foto's. De onderste was een soort experiment, ik vond het wel een leuke foto geworden! We zijn eigenlijk helemaal niet naar de haven met die leuke gekleurde huisjes geweest, jammer, daar had ik nog leuke foto's kunnen maken!

kopenhagen13

kopenhagen16
kopenhagen11
kopenhagen14kopenhagen12
kopenhagen15
kopenhagen17 In de namiddag gingen we naar Tivoli, een attractiepark dat al bestaat sinds 1843. Voor 300 kronen (zo'n 40 euro) krijg je een bandje waarmee je in alle attracties kan, duur is 't dus wel - maar het park is heel mooi! Er zijn niet alleen attracties, maar 's avonds gaan allerlei mooie lichtjes aan, zijn er shows en live muziek. Mijn zusje en ik zijn twee keer in de achtbaan geweest. We hoefden nergens te wachten, dat scheelt wel.

Het was geen zonnige dag en dat zie je wel terug op de foto's. Aan het eind van de dag begon het heel hard te regenen... Het was wel een heel leuke dag hoor! Ik houd er wel van om nieuwe steden te bezoeken en er doorheen te slenteren. Het is jammer dat ik qua shoppen niet heb kunnen slagen. Dat had ik niet verwacht van Kopenhagen, maar het kan er ook aan liggen dat ik zo kritisch ben de laatste tijd. Ik ben wel heel blij met mijn enige aankoop: kleerhangers! Er hangen nu classy, gouden kleerhangers van Søstrene Grene in mijn kast, yay!

Ben jij wel eens in Kopenhagen geweest? 

Liefs, Luna. 

19 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Ik weet er weinig van en ben er ook nog nooit geweest, maar het lijkt me erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er nog nooit geweest, het ziet er daar erg mooi uit. Mooie fotos heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahhhhh die foto met al die eendjes! Ik ben er nog nooit geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Holy shit! Die rij met al die eendjes joh. Wow! Ik ben er nog nooit geweest maar lijkt me wel cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kopenhagen lijkt me een erg mooie stad! Wil er graag eens naartoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke sfeerfoto's! Dat park lijkt me echt superleuk. En ik vond die foto met die eendjes echt heel schattig. Ik ben nog nooit in Kopenhagen geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben er zelf nog nooit geweest,
    maar ken wel mensen die er zijn
    geweest. Het lijkt mij een hele gave
    stad (en land, want ik ben überhaupt
    nog nooit in Denemarken geweest)
    en zou er graag heen willen gaan :)

    Liefs,
    Didem

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Holy shit, al die eendjes, zo cute! Wat heb je leuke foto's gemaakt! Wel jammer dat het niet zulk mooi weer was. ZElf ben ik er nooit geweest, lijkt me leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke en gezellige foto's!
    Al die eendjes, wauw! Zoveel heb ik er nog nooit gezien.
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gaaaf! Het lijkt me super leuk om een keer naar Kopenhagen te gaan! En die trap is inderdaad heel mooi! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er fantastisch uit! Ik ben één keer in Denemarken en Kopenhagen geweest maar het lijkt me heel leuk om weer eens terug te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gaaf 'dorpje' is dat, met die graffiti! En die kleerhangers lijken me zo mooi<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke foto's Luna! Ik ben nog nooit in Kopenhagen geweest maar het ziet er echt wauwie uit. :)

    Liefs! Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Christiania ziet er heel bijzonder uit, lijkt me tof om daar rond te lopen (en een beetje engig ook wel misschien, haha)! Kopenhagen lijkt me zo'n toffe stad. Jammer dat je er niet heel goed hebt kunnen shoppen, dat had ik inderdaad ook niet helemaal verwacht!

    ♥♥♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een onwijs gave stad! Ik had er een heel ander beeld bij. Tof om zo even een kleine sfeerimpressie te krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die eendjes omg zo schattig en zoveel! Het ziet er uit als een leuke stad met heel veel sfeer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ziet er goed uit, zou er graag eens heen willen!

    BeantwoordenVerwijderen