I'm back! Dublin verslag

zondag 30 maart 2014 |

I'm back! Jullie hebben er niets van gemerkt dat ik vijf dagen weg was, want mijn blog ging gewoon door, maar het was wel zo: Ik ben naar Dublin geweest met school! Het was echt súper leuk en gezellig, we hebben gelachen en veel dingen gezien, gedaan en geleerd. Ik vond dat ik een verslag moest maken. Hier is-ie dan. De foto's zijn gemaakt met mijn mobiel, beetje mindere kwaliteit dus, maar ik wilde en kon mijn camera niet meenemen. Je mocht alleen een trolley en extra tas mee in het vliegtuig.

Maandag
We vertrokken op maandag. We verzamelden op het station, om daarna met de trein naar Schiphol te gaan. We vlogen met het vliegtuig (Aer Lingus) naar Dublin. De reis ging goed, ik vond het vliegen nog best spannend, maar het ging prima. Ik schrok wel toen we ineens heel hard gingen rijden en gingen stijgen. We hadden ook wat turbulentie, maar we zijn veilig geland. Hierna moesten we alleen nog een stukje met de bus naar ons hostel. Ik lag met een aantal meiden op de kamer, uit de eerste klas en uit de tweede, want we gingen met twee (kleine) klassen. We hebben Ierse stoofpot in de hostel gegeten en een avondwandeling in de regen gemaakt. Ondanks dat we daarna allemaal moe waren, hebben we nog best lang op bed zitten kletsen. Zo gezellig!

Dinsdag
Op dinsdag gingen we naar Kilmainham Jail. Dit is een oude gevangenis, waar nu ook een museum in was, en we kregen er een tour met een gids. Ik vond het wel indrukwekkend, de verhalen en de gevangenis. Allemaal zo kaal, eng. Ook hebben we dinsdag een wandeling door Dublin gemaakt - in het zonnetje, eindelijk! Maandag regende het enorm, dus we dachten dat het de rest van de week ook slecht zou zijn, maar het viel mee. In de avond gingen we eten en naar de film: the Book Thief. Erg mooie en zielige film! Draait nu ook in de Nederlandse bioscopen, trouwens. We moeten er een review over schrijven, daar moet ik nog wel even over denken.

Woensdag
Vroeg uit bed om naar het hoofdkantoor van Microsoft te gaan. Niet iets heel 'gewoons' natuurlijk, want Microsoft is een groot bedrijf. Ik moet zeggen dat het wel saai was om drie uur lang naar presentaties te luisteren, dat was jammer. Maar wel leuk om geweest te zijn. We gingen door naar de science gallery en hadden een opdracht voor beeldende vorming. Voor de opdracht moesten we mensen op straat aanspreken en een foto van ze maken met een papieren hoed op. Dit namen de mensen niet echt serieus, dusss... Het was moeilijk, haha! Uiteindelijk kwam het toch goed. We hadden een heerlijk diner (pizza!) en 's avonds was er de bonte avond. Twee vriendinnen en ik deden goocheltrucs. Het was echt heel grappig.

Donderdag
Ik denk dat dit de leukste dag was. We gingen eerst naar een school. Een meisjesschool. Ze droegen er uniformen. Heel anders dan wij, maar daarom was het zo leuk om met ze praten. Om de scholen te vergelijken en om wat over hun school te horen. We hebben er lieve meisjes ontmoet en het leuke is dat ze misschien ook naar Nederland komen aan het eind van het jaar! Na de school gingen we shoppen, oooh yay! Of nou ja, de meiden. Uiteindelijk heb ik alleen een telefoonhoesje gekocht en een cadeautje voor mijn moeder. We hadden een high tea en gingen toen terug naar de hostel, want we kregen een workshop Ierse dans en muziek (een soort van trommelen). Lachen. Dat dansen lukte me voor geen meter, al dat gehuppel. 's Avonds gingen we voor het laatst avondeten in Dublin en kregen we een diner show. Er werd gedanst en gezongen. Muzikaal dagje was donderdag dus.

Vrijdag
Oooh, de laatste dag! Alles opgeruimd (wat een klus, we hadden nogal een rommel gemaakt) en ingepakt. We gingen met z'n allen ontbijten in de hostel als afsluiting. Toen iedereen klaar was liepen we naar de bus en gingen we met de bus naar het vliegveld. De vlucht terug naar Amsterdam vond ik fijner, het leek sneller te gaan en ik had minder last van mijn oren bij het stijgen en dalen. Eenmaal op Schiphol werden we door ouders opgehaald en naar huis gebracht. En ik ben weer thuis. Wat was het leuk! Als ik eraan terug denk realiseer ik me hoeveel we hebben gelachen en leuke dingen hebben gedaan. Ik moet nog veel schoolopdrachten doen. Het wordt denk ik moeilijk, want ik heb té weinig aantekeningen gemaakt. Om eerlijk te zijn: echt 'school' was het niet, eerder een kleine vakantie. Dus ik moet goed gaan nadenken over wat ik allemaal in mijn verslag en opdrachten ga zetten. Komt goed. Hoop ik.

Dit was erg lang, maar bedankt als je het allemaal hebt gelezen! Volgens mij was het toch een leuk verslag. Ik vond Dublin een prima stad, niet heel bijzonder (niet zoals Londen, waar we vorig jaar waren), maar wel leuk hoor. Wat ik het leukste vond? Het samen zijn, kletsen, samen eten en drinken (in de avond naar restaurantjes, maar ook tussendoor lunchen en bijvoorbeeld naar de Starbucks). De meisjesschool vond ik ook één van de meest bijzondere dingen. Dit was dan mijn verslag!

xoxo!

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

1. Leuk verslag, het lijkt me geweldig om met mijn klas naar Dublin te gaan!
    Liefs

2. Dat lijkt mij gezellig Luna! en lekker pizza!

3. wat een leuk verslag! Heerlijke foto's! een presentatie van Microsoft? Ha! wat grappig! Dansen op die Ierse muziek in Ierse stijl ga je nog lang niet vergeten, denk ik, haha! Leuk! TTO, of niet? :-) Ik ben vorig jaar naar Canterbury geweest, was ook ontzettend gaaf! En dan ook een High Tea. Lekkoorr! :-) X

4. Wat lijkt me dat leuk om naar dublin te gaan! Ik ging met mijn school naar norwich & brighton (eerste jaar en tweede jaar) en het was geweldig! We gingen ook naar scholen toe etc.
    Liefs

5. Leuk om te lezen! Het klinkt of je het super gehad hebt! Leuk:)

6. Ooh dat leek me een super gezellig reisje! Ik had die dans wel eens willen zien :D haha

7. Wat een leuk verslag luna! En die foto bij het water in het donker met al die lichtjes is heel mooi! Het lijkt mij super om naar Dublin te gaan met school en dan ook nog naar zo'n meisjes school. En vorig jaar naar londen, ik ben jaloers! Hahah. Gaan jullie vaak op reis met school? Wij gaan helaas maar 1 keer :( xxx

1. Thanks Demi! <3 Het valt wel mee hoe vaak we op reis gaan, eigenlijk ook maar een keer per jaar. Maar wel tussendoor nog een dagje weg of zo, maar dat ook niet zo vaak!

Verwijderen
  8. Wat leuk om te lezen (en te zien)! Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad :)

9. Lijkt me een geweldig tripje! Zelf ben ik op de middelbare school naar London geweest met de klas :)

10. Wat een superleuk verslag! Zo te zien heb je het erg leuk gehad :), haha die workshop Ierse dans en muziek lijkt me erg leuk om meegemaakt te hebben. Die foto in het donker met die lichtjes is echt mooi!

11. Wat leuk! Ik wil ook wel eens naar Dublin. Ik vind reizen met school altijd heel leuk!
    Liefs, Amber

12. Wat een leuke foto´s, het ziet er supergezellig uit! Uitjes met school zijn altijd leuk, maar dit is toch wel heel gaaf! Zo'n meisjesschool lijkt mij ook wel wat hebben, met die uniformen en zo. Het lijkt me wel gaaf om een dagje naar school te gaan op z´n Engels, haha.

13. wat gaaf dat je naar Dublin bent geweest, en wat een leuke foto's!

14. Wat super leuk dat je naar dublin bent geweest met je klas! Ik ben jaloers ;) de foto's zien er heel gezellig uit! :D
    Xxx Sarah

15. Wauw wat leuk om te lezen en te zien! Ik ben gek op reizen, dus reisverslagen lezen vind ik het allerleukst! Dublin lijkt me een mooie stad. Echt zo gaaf dat je er bent geweest met school, en knap dat je je blog hebt kunnen bijhouden. Ook al was het geen geweldige stad zoals Londen zoals je zei, het gaat toch om de gezelligheid hé ! :) liefs

16. Heel leuk om te lezen, ik wil ook eens graag naar Dublin gaan! :)

17. Wat een leuk verslag om te lezen zeg! Ik heb toen ik in Berlijn was daar ter plekke geblogt, maar eerlijk gezegd vond ik dat niet zo'n heel groot succes. Slechte internetverbinding, vooral suuuupersloom dus blogposten publiceren duurde een halfuur - of het lukte helemaal niet. Anyways, jammer dat Dublin niet zo heel bijzonder was.. Gelukkig heb je het wel naar je zin gehad zo te lezen en al die foto's van dat eten ziet er goed uit! Ik ben dol op lekker eten (moet af en toe ook een beetje oppassen, oeps!).. Mij lijkt die meisjesschool ook wel heel indrukwekkend om te zien. Ik zou heel graag nog een keer naar Toscane willen, lijkt me zo mooi! :D

18. Volgens mij heb je het leuk gehad Luna! Ziet er erg leuk uit ook op de foto's!

19. Ik lees je verslag nu pas, dat heb je leuk opgeschreven. Ben laatst toen ik bij jullie was natuurlijk heeeelemaal vergeten te vragen hoe het in Dublin was. Volgens mij heb je het wel leuk gehad.

20. Dublin is een stad die ik zeker ook wil bezoeken!
    Door jouw post wil ik dat nog meer ;)