Het hoeft niet zo perfect

zaterdag 19 oktober 2013 |





Het bloggerswereldje is en leuke wereld, maar zelfs hierin zijn er soms problemen. Bleek toen ik weer met de bloggers uit de whatsappgroep aan het appen was. We hebben allemaal wel eens blog struggles. Vaak willen we het perfect hebben: onze blogs. Hier herken ik me eerlijk gezegd in. Ik voel de drang om een perfecte schrijfstijl en lay-out te hebben. Om mooi bewerkte filmpjes en originele posts te hebben. Zwak dat ik het heb toegegeven? Nee, want het is een herkenbaar probleem... Maar het hoeft niet perfect!

En eigenlijk bestaan perfecte blogs ook niet. De bekendste bloggers van Nederland zoals Serena, Cynthia en Mascha hebben natuurlijk wel allemaal mooie blogs en veel volgers, toch denk ik dat zij het ook niet altijd perfect hebben. Naar bekende bloggers wordt vaak kritischer gekeken. Kijk maar eens naar filmpjes op YouTube van deze meiden (vrouwen). Er zijn vooral leuke reacties, maar er worden ook veel gemene dingen vertelt. Miss Lipgloss vertelde al op Twitter dat ze er helemaal klaar mee was. Ik heb eigenlijk nog nooit echt stomme reacties gehad, één of twee of zo. Van die anonieme mensen. Maar verder is dit niet iets waar ik me druk om hoef te maken (gelukkig). Als bekende bloggers een spelfout maken doen mensen meteen moeilijk. Er is gewoon veel jaloezie. Tenminste een ding waar wij niet jaloers op hoeven te zijn.



Bloggen gaat om je eigen stijl laten zien. Vertellen waar je van houdt, delen wat je doet en bezighoudt. En zolang jíj het leuk vindt en dit over kan brengen, is je blog super. Hierom zou je ook moeten bloggen. Niet om gratis producten of zoiets, wat sommige bloggers wel doen. Maar deze houden het niet lang vol. Je merkt het snel genoeg waarom iemand blogt. Als je het maar op je eigen manier doet, vinden mensen het leuk, want blogs moeten uniek zijn nu er al zoveel van zijn. 

Ik blijf natuurlijk mijn best doen op mijn blog. Ik zou het goed blijven verzorgen. En ik ga ook niet dingen verwaarlozen omdat het niet perfect hoeft, dat is ook niet wat ik bedoel. Het is alleen goed om je eens te realiseren dat je blog goed is zoals hij is. Zelfs met een niet super technische lay-out en af en toe een spellingsfout. Voel jij je soms net zo? Love, Luna

38 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Goed dit even aan te scherpen hoor! Je hebt helemaal gelijk! Ik Be. Zeg een perfectionist én dat is zo lastig, omdat je voor je gevoel 'faalt'. En dat is hebben waar ik dat K woord voor zou willen gebruiken, haha. O, trouwens... Ik zocht je op bij YT en toen kwamen er zangfilmpjes...(?) Volgns mij zat ik in het verkeerde account, haha, maaarr j was wel heeel goeeed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Menn, typen via mijn mobiel gaat echt voor geen meter... Heb je ook weleens dat je gewoon niet meer verder typen kan? of dat überhaupt niet typen kunt in het 'commentbalkje'? Ik wel, haha. Heeeel vaaak. Prrr. (Ik hoop dat je hierboven lijmen kunt en weet wat er staat?) :-)

      Verwijderen
    2. Hahaha, bedankt voor je vermakelijke comments. :) Klopt, ik heb twee YouTube accounts eigenlijk, op die waar jij terecht kwam heb ik al lang niets meer gezet. Daar staan vooral mijn zang filmpjes op. Dankjewel voor het compliment! Ennuh, kijk maar in de sidebar voor het goede kanaal!

      Verwijderen
  2. Goed geschreven! Ik ben het ook helemaal met je eens.

    ablogbyilah.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven Luna! klopt helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar! Toen ik met bloggen begon had ik veel schrijf/spellingsfouten en daar werd te vaak naar gekeken en elke keer kreeg ik maar zulke reacties dat ik zelfs er aan dacht om mijn blog te verwijderen maar ik de loop van de tijd heb ik het geleerd en wordt het steeds beter. Als er iets is die ik heb geleerd is dat we niet perfect zijn geboren, we streven naar de perfectie en met de dag worden wij beter in wat we doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gaaf!
    Ik heb je net gevolgd, zou je mijn blog willen volgen?
    beautyenzo-hm.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk geschreven! Ik herken dit wel, je kijkt toch al gauw tegen andere bloggers op en gaat je eigen blog minderwaardig vinden terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is

    BeantwoordenVerwijderen
  7. And you're so right! Het gaat inderdaad om het eigen maken, wat jij wilt en mooi vindt en er proberen uit te springen :) Dit heeft mij wel laten nadenken. Ik heb al bijna twee jaar dezelfde layout, omdat ik maar niet durf om een andere te maken, omdat die dan misschien niet perfect is. Maar nu ga ik er gewoon voor :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yeah wat goed! Ik vind je blog heel mooi maar ben benieuwd hoe je het nu gaat maken. :)

      Verwijderen
  8. Mooi geschreven, klopt! Perfect bestaat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha het lijkt wel of ik de deuren open heb gegooid, met mijn blogger struggles artikel. Zowel op facebook als op andere blogs zie ik ineens heel veel van dit soort gerelateerde artikelen voor bij komen :p, dat is ook de reden waarom ik het natuurlijk helemaal met je eens ben. Zelf ben ik een enorme maar dan ook echt enorme perfectionist. Af en toe zou dat wel eens wat minder mogen, maar hee, het maakt me ook wie ik ben en het maakt mijn blog ook zoals hij is!
    Liefs, Demi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, hier herken ik me heel erg in! Ik ben nogal een perfectionist en dat is soms echt lastig want dit pas ik ook toe op mijn stageverslagen en schoolwerk. Dit kost dan ook heel veel tijd. Sinds ik nu stage loop houd ik het nu in mijn achterhoofd: "het hoeft niet zo perfect". Niet perfect is ook goed, quote uit de Flow. Dat scheelt echt heel veel tijd! Al wil ik als er iets in het midden moet staan op een advertentie dat het dan ook goed in het midden staat, haha! Ik heb dit ook met mijn lay outs, die moeten altijd perfect zijn, haha! Maar dat is nu gelukkig een stuk minder, scheelt ook gewoon weer veel tijd :) Ik vind je blog echt heel leuk om te lezen en ik hoop echt dat je nog lang door gaat met bloggen! ♥ Je video's zijn ook echt altijd leuk om naar te kijken, dat zou ik zelf niet zo snel durven haha! En volgens mij is mijn comment veels te lang, haha!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal gelijk heb je! Ik heb ook een paar van die rare reacties, maar die komen ook altijd van anonieme mensen die niet durven te zeggen wat ze zeggen onder hun eigen naam... Maar ik denk dat het belangrijk is dat je doet waar je je zelf goed bij voelt en anderen moeten dat maar accepteren!

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind dat jij echt een "eigen" blog hebt. En een eigen style. En dat is zo leuk aan jou ! Je blog staat tussen mijn favorieten. Je word ook steeds beter. En mooi artikel zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dat je dit echt mooi hebt geschreven!
    Echt een goed artikel :)
    Ik merk ook dat ik echt mijn best doe op alles dat ik schrijf en film..
    En ik voel me zelfs een beetje schuldig dat ik geen spiegelreflex camera heb.

    Maar perfect kan niet. Dus ik ga gewoon mee met ''de flow'' haha

    Susan x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg goed geschreven en ik ben het helemaal met je eens. We zijn niet perfect,, niemand!! x

    www.merdjelinn.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel goed geschreven en het klopt helemaal. Ik merk vooral dat ik altijd erg kritisch ben op andere blogs, wat ik echt niet moet doen!

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed geschreven! Ik wil inderdaad ook altijd alles perfect hebben, wantja ik ben perfectionistisch.. Maar zoals ik het nu heb ben ik voor nu wel tevreden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooooh Luun, je hebt zo gelijk!
    Maar het is best moeilijk om het allemaal net niet zo mooie en goed te willen kunnen als andere..
    Hahaha, toch fijn dat je het maar weer even er in stampt voor we er in door zouden draaien:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Luna je schrijft echt geweldig. Zo fijn om te lezen, ik ben het echt helemaal eens met jou. Perfect kan gewoon niet haha ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Stiekem had ik het stukje dan al gelezen maar het blijft heel mooi om te lezen. Zo waar! Ik heb hetzelfde en twijfel altijd over mijn layout, header, schrijfstijl. Alles eigenlijk wel. Gelukkig krijg ik niet zo veel haatreacties omdat mijn blog niet zo bekend is, maar dat hoeft voor mij ook helemaal niet zo nodig. Als er wat meer bijkomen is dat natuurlijk altijd superleuk, maar voor een klein publiek bloggen is ook hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk artikel. Mooi geschreven, ik vind je layout trouwens super! Ik ben nu zelf ook bezig met mijn layout & ik merk dat ik het ook lastig vind om hem te maken zodat ik het leuk vind.

    Liefs Fashialies

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jaa heel herkenbaar. Ik ben eerder fan van mensen
    die gewoon 'gewoon' zijn. En mensen die meerdere
    categorieën hebben dan alleen fashion/beauty blog
    zijn. We zijn gelukkig ook niet allemaal perfect c:

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig geschreven! Ik heb je getaged neem een kijkje http://blossomedkissses.blogspot.be/2013/10/10-things-i-wanna-do-before-this-all.html#more
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Aawh bedankt voor het leuke artikel! Ik ben het helemaal met je eens, ik heb er ook wel eens last van! X Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi geschreven, ik snap echt wat je bedoeld! Ik heb al vaker blogs gehad maar steeds stopte ik omdat het niet 'perfect' genoeg was maar perfecte blogs bestaan gewoon niet.
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Echt een goed artikel. Je hebt helemaal gelijk. Ik ben soms ook te perfectionistisch, maar komop, nobody is perfect. Goed geschreven!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi artikel! Helemaal mee eens, en je doet het trouwens super goed met je blog! Ik lees je blog nu ongeveer een anderhalf jaar met veel plezier. x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super goed geschreven idd niet alles hoeft perfect. Maar ik ben zelf wel een perfectionist haha en ik denk maar steeds is het wel mooi is het wel goed? Is m'n layout wel mooi (ik zie zoveel mooiere) Is m'n naam nog wel leuk.. Stiekem wil k m'n naam en layout veranderen maar ik durf het niet omdat ik bang ben dat ik dan bezoekers kwijt raak omdat ze me niet meer kunnen vinden (niet dat ik er zoveel heb maar toch :p) Heb jij daar misschien tips voor? wat vind jij van naam veranderingen ?

    Maaaar ik vind dit echt leuk geschreven :)

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fijn artikel! Inderdaad hoeft niet alles perfect en vele denken wel zo. Ik dacht ook zo in het begin en ik ben pas 3 maanden aan het bloggen. Ik heb al veel tips gelezen en het meeste komt ook naar voren dat niet alles perfect moet zijn, maar gewoon moet doen wat jij leuk vindt. Ik heb ook nog last van typfouten, omdat ik er gewoon niet goed in ben! Ik mag dan wel Secretaresse zijn, maar wel een met wat spellings problemen. Eind goed al goed, mensen gaan je blog toch leuk vinden omdat jij het ook leuk vind en er leuk over schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuk artikel, mooi en goed beschreven. Je hebt helemaal gelijk. Ook is het zo dat je het voor jezelf graag perfecht wil hebben maar dat een ander daar soms helemaal niet op let!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Erg herkenbaar ja, ik wil het zelf ook altijd perfect hebben! Maar ik moet zeggen dat ik niet alleen met mijn blog maar gewoon in het algemeen een enorme perfectionist ben haha, dus dan moet mijn blog al helemaal goed zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen