Later wil ik...

vrijdag 23 maart 2012 |

Ik vond het een erg leuke dag vandaag op school. Ik zal even vertellen waarom. Wij hebben één keer in de twee weken een stelopdracht. Dan moet je een stukje schrijven, het lijkt een beetje op een opstel. Maar ik vind het superleuk, omdat ik gewoon erg van schrijven hou. Dit keer was de opdracht van deze keer: Maak met z'n allen een krant. Ik was enthousiast. Een eigen redactie! Dat wil ik later ook...

Foto: Weheartit
Het was echt gewoon heel grappig om te doen. Maar ook vervelend, want we moesten het maar gewoon doen op Word. En dat gaat natuurlijk mis. Als je foto's wil verschuiven, of teksten, of als je maar ook iets doet gaat alles door elkaar. Het was best frustrerend, ook omdat we het af moesten hebben voordat de school afgelopen was. Maar het is gelukt. Uiteindelijk hadden we 7 kranten, allemaal met A3 papier. Ze waren wel groot, ja, maar het zag er bijna uit als een echte krant. Echt heel gaaf. Iedereen had z'n eigen stukje geschreven en er was ook gewoon een team van de vormgeving, van de eindredactie, enz. Gewoon net echt. En het was ook stressen, omdat het op tijd af moet zijn. Op een echte redactie lijk je ook erg te stressen, want dan heb je ook een bepaalde tijd waarop het klaar moet zijn. Dan is het nog veel erger. Ik had al stress op school, hoe moet dat dan gaan als ik later bij een tijdschrift wil gaan werken?

Want dat wil ik wel graag. Dat is echt een droom. Schrijven is mijn passie, ik doe het al zo lang en altijd met veel plezier. Net als bloggen. Bij een tijdschrift werken is mijn droombaan, ik hoop dat ik dat later kan doen. Op school heb ik de eindredactie gedaan, maar dat is niet wat ik later wil doen. Dan wil ik zelf stukjes schrijven. Dat lijkt me het leukste.
Foto: Weheartit
  
Toen ik op school bezig was, vond ik het echt heel leuk en ik zag helemaal voor me hoe ik dat later zou gaan doen. Misschien draai ik nu een beetje door, haha, maar ik vind het echt gewoon heel leuk! Nu wil ik wel eens weten van jou: Wat is jouw droombaan?
Volg mij op Twitter voor alle nieuwtjes over Luna's Lovely World.

23 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Leuk dat je zo enthousiast bent, haha.
    Het liefste wil ik eigenlijk ook in die richting! :D

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke opdracht voor op school! Ik moest een keer op school een eigen tijdschrift maken! was ook leuk.

    Ik heb geeen idee wat mijn droombaan is eigenlijk. Ik heb wel al een baan maar is niet echt mijn droombaan, maar wel goed voor nu whahaha :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. loving the cover!

    www.aroundlucia.com
    www.aroundlucia.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Je schrijft heel leuk, dus dat komt vast wel goed :)Mijn droombaan? Ik heb nog niet echt een heel duidelijk beeld, maar ik wil heel graag geneeskunde gaan doen.
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil ook heel graag bij een tijdschrift werken. Als wij zoiets op school zouden doen, zou iedereen zich kapotlachen. Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Bij ons was iedereen helemaal fanatiek en iedereen vond het leuk en zo.

      Verwijderen
  6. Ik wil graag in de kinderopvang werken. Maar mijn blog is mijn grote hobby. Ik hoop dat ik naast mijn vaste baan, ook mijn blog als baan kan hebben. Maar dit moet financieel wel uitkunnen!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor al je lieve reacties, dat waardeer ik echt enorm !
    Leukleuk♥
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is een leuke droom om hard voor te werken. : ) En ook een leuke opdracht trouwens, een krant maken.
    Ik zou het liefst mijn geld met muziek willen verdienen, maar schrijven vind ik ook erg leuk en iets in de richting van psychologie lijkt me ook wel interessant...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oeh leuk! ik zou graag ontwerpster/architect willen worden. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. erg leuk idee! als ze dit bij ons op school of in de klas hadden gedaan had echt niemand wat gedaag, zo zijn die mensen niet :') maar denk wel dat het echt wat voor jou is die baan! je schrijft ook altijd erg boeiend en zo haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om te doen! Ik schrijf ook graag, maar als beroep zou ik het niet willen denk ik..
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super leuk! ook leuk om te lezen. x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Precies mijn droom. Editor-in-chief. Modeblad. Fashion. Beauty. Redactie. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat jullie dat echt moesten maken! Iets met journalistiek lijkt me heel gaaf, dat wil ik ook gaan doen waarschijnlijk!
    xxliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah dat lijkt mij ook erg leuk hoor! Met school moeten wij regelmatig tijdschriften maken, ik vind dat ook echt super gaaf, maar dan meer de vormgeving inplaatsvan de tekst haha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij moesten afgelopen vrijdag ook een stelopdracht inleveren. Een avonturenverhaal met dan een tekening van de omgeving erbij. Wij hebben wel vaak een stelopdracht, maar gewoon met taal. Dat is best saai, omdat het vooral gedichten en saaie verhalen moeten zijn...

    Lijkt me zo gaaf om te doen! Moet je wel een leuk groepje bij hebben, haha!
    x' Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een leuke opdracht! helaas hebben wij nooit van zo'n leuke opdrachten op school :(

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb drie dingen wat ik graag wil doen en wat te combineren valt:
    Mode ontwerpster
    Journaliste
    Fotografe.

    Liefs, Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuke opdracht! Zulk soort opdrachten kreeg ik ook altijd op de middelbare school :) Er is eigenlijk maar 1 ding wat ik het allerliefst wil doen & wat ik gelukkig ook studeer: Kunst, Cultuur en Amusement. Dat is zeg maar evenementenorganisatie, maar dan heel uitgebreid c:

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik wil heel graag styliste worden bij een tijdschrift haha :3 Of artiesten aankleden ;) Maar ik hou ook heel erg van schrijven. Een vriendin en ik zijn al aan het brainstormen voor een tijdschrift :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk! Je enthousiasme spat van het beeldscherm! Ik heb ooit op de middelbare school ook een krant moeten maken. Dat was echt super! Mijn droombaan.is lerares worden, en mijn stiekeme droom is styliste zijn (a)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk dat je zo'n opdracht hebt gekregen! Lijkt me gaaf om te doen. Ik wil nog altijd schrijfster worden.

    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen