Welkom Sinterklaasje...

vrijdag 18 november 2011 |

Ik merk toch echt wel dat het winter begint te worden. Koud dat het is buiten! Ik merk het ook, omdat ik al veel van de Sint hoor. Het Sinterklaasjournaal is al een tijdje weer op de buis, en in de winkel zie je de pepernoten meteen. Leuk hoor. Ookal is het misschien een beetje kinderachtig, ik zet mijn schoen wel! Het blijft een leuke verrassing, wat zou je de volgende dag erin hebben? We hebben ook al pepernoten in huis, lekkerlekkerlekker.
Kort samengevat: Sinterklaas is weer in het land.


Op de blog 'My life as Jolijn' las ik de geweldige tip: Brand een cd met Sinterklaas liedjes. Dat vond ik echt een goede! Maareh, met welke liedjes? Hier een aantal Sinterklaas liedjes op een rij:
- Zie ginds komt de stoomboot
- O kom er eens kijken
- Sinterklaas kapoentje
- Zie de maan schijnt door de bomen
- Zwarte piet ging uit fietsen
- Daar wordt aan de deur geklopt
- Dag sinterklaasje
(Die laatste moet ook als laatste in het rijtje, voor als Sinterklaas dan weer weg gaat...)
Er zijn nog véél meer Sinterklaas liedjes, maar dit zijn er een paar van.


Op de site www.sint.nl kun je Sinterklaas spelletjes spelen, verhalen over Sinterklaas lezen, Sinterklaas een mail sturen, noem maar op. Best een leuke site!

Een vraagje aan jullie: Vieren jullie nog gezellig Sinterklaas? Met lootjes, of gewoon met pakjes? Vertel het me!

xoxo, Luna

12 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Haha! Ik wou dat ik mijn schoen nog mocht zetten hahaha :P!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jep, ik vier het nog met pakjes en schoentje zetten....heb een broertje die nog voor 100 procent gelooft;)

    x Leila in Wonderland

    pss: en ben je door met the voice kids? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al is het kinderachtig zoals jij zegt wij vieren ook nog steeds sinterklaas :P. Ik ga alweer richting de 16 jaar en ik blijf gewoon lekker pakjesavond hebben :D! Ik krijg gewoon op 5 december wat cadeautjes (:

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zet ook mijn schoen, maar 'sint' is er steeds wat vergeten in te doen ;p ik helemaal enthousiast naar beneden, wat zit er in mijn schoen? niks...
    ik heb een post gemaakt over hoe wij sinterklaas vieren, neem maar eens een kijkje als je wilt!♥
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt ik vind het zo leuk om sinterklaas te vieren! ik ben daarin echt een klein kind! ik blijf ook nog steeds me schoen zetten ;$

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij vieren het thuis ook nog gewoon, het is een gezellige traditie, maakt niet uit hoe oud je bent :). Ik zet mijn schoen niet meer, maar als compensatie ligt er nu elk jaar een paar weken later een cadeautje onder de kerstboom! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah ik vind sinterklaas echt een heel leuk feest. Ik werk in de kinderopvang en doordat die kindjes er zo mee bezig zijn ga je er zelf ook helemaal in geloven hihi.

    Echt superleuk die voorbereidingen op sinterklaas. Zelf vier ik het ook nog met vriendinnen en met ons gezin. Een en al gezelligheid dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha super leuk! :)
    Wij gaan zondag ochtend lootjes trekken met het gezin, hihi! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, alweer een link naar mijn blog. Ik word steeds populairder, haha. Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, ik heb vanochtend nog allemaal sinterklaas liedjes gezongen met mijn oppaskindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, superleuk dat Sinterklaas weer in het land is. Dat is inderdaad een erg goede tip, misschien dat ik dat ook wel doe. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. owno, die liedjes doen me denken aan groep twee, we gingen altijd naar de aula en als we terug kwamen lagen er allemaal pepernoten en manderijntjes op onze stoeletjes.
    Zo leuk die oude tijden.

    BeantwoordenVerwijderen