Test: Ben jij bijgelovig?

donderdag 12 mei 2011 |

Morgen is het vrijdag de dertiende: Help! Jij blijft de hele dag in bed!
Nou ja, als je bijgelovig bent dan. Ik zelf ben het soms een beetje, ik geloof wel in klavertje vier en zo. Maar jij? Ben jij extreem bijgelovig, een klein beetje maar, of vindt je het allemaal maar onzin? Doe de test!

1. Je wordt wakker en ontdekt dat het vrijdag de dertiende is. Wat doe jij?
a) Waaah! Echt waar? Jij meld je meteen ziek en blijft de hele dag in bed.
b) Oei, dat is wel een beetje eng. Extra goed oppassen dan maar.
c) Ik ga gewoon naar school. Gezellig met je vriend(inn)en.

2. In een klein steegje staat een ladder tegen de muur. Dat is ook een bijgeloof, als je onder een ladder doorloopt betekent dat ongeluk. Maar anders moet je helemaal omlopen! Wat doe jij?
a) Nou, dat is duidelijk: Ik loop liever om dan dat ik ongeluk krijg! Brrr.
b) Eh, ik ga voorzichtig onder de ladder door. Hopen dan maar, dat ik geen ongeluk krijg.
c) Zonder er bij na te denken loop ik onder de ladder door. Maakt dat iets uit?

3. Je ziet een zwarte kat op straat! Wat doe jij?
a) Ik schrik me kapot. Ongeluk! Ik ren snel weg...
b) O ja, dat betekent ongeluk. Snel verder lopen dan maar.
c) Ik aai hem. Echt schattig, een zwart katje!

4. Je hebt een belangrijke voetbalwedstrijd vanmiddag. Hoe bereid jij je voor?
a) Ik trek mijn gelukssokken aan, roep met mijn vriendinnen; YELL YELL YELL WE WINNEN ZEKER WEL en ren zenuwachtig het veld op. Ook nog met mijn gelukssteentje in mijn zak natuurlijk.
b) Van te voren ren ik nog een paar rondjes om het veld.
c) Gewoon, omkleden, en dan spelen natuurlijk!

5. Jij gaat een nachtje met je ouders in een hotel overnachten. Maar jullie zitten op kamer nummer dertien! Wat doe jij?
a) Meteen klagen! No way dat we op nummer dertien gaan, stel dat er mannen komen die je ontvoeren... Of geesten! Oh, dat durf ik echt niet...
b) Hmm, een beetje een eng getal is dat wel!
c) Je doet leuke spelletjes met je ouders op de hotelkamer.

6. Je houdt een fotoshoot voor de spiegel, samen met je beste vriendin. Maar ineens valt de spiegel om en barst ie! Wat doe je?
a) Je rent schreeuwend door het huis. Je denkt niet aan de spiegel die helemaal kapot op de grond ligt, maar aan het ongeluk dat je zeven jaar lang zult hebben...
b) Jullie ruimen het samen op. Dan komt er plotseling iets in je op: Betekent dit niet ongeluk?
c) Ai! De spiegel is stuk! Er zit maar een ding op: De scherven opvegen!

7. Je gaat friet eten met je hele familie. Je wil zout over je friet gooien, maar je schiet uit. Wat doe je?
a) Oh nee! Met zout knoeien betekent ongeluk, dus jij gaat meteen op bed liggen... Hel-lup-pie!
b) Ik veeg het zout van de tafel af, op mijn hand, en ik gooi het weer terug in het zoutpotje. Betekende zout knoeien niet dat je ongeluk kreeg?
c) Geeft niet. Je schoot alleen maar een beetje uit.

8. Het is de avond van vrijdag de dertiende. Wat doe je voordat je gaat slapen?
a) Je kijkt even onder je bed, want zo verjaag je de duivel. Je hangt ook nog wat knofloop aan de muren, zo komen de vampiers ook niet naar binnen. Dan pas kan jij rustig slapen!
b) Ik kijk onder mijn bed of er geen monsters zitten.
c) Ik doe mijn pyjama aan, poets mijn tanden... En dat is alles voordat ik ga slapen.

9. Jij loopt naar school maar dan sta je ineens op een lieveheerstbeestje. Ongeluk alarm! Wat doe jij?
a) Ik probeer het lieveheerstbeestje te reanimeren. Uh, misschien is ie nog in leven, want dan krijg ik geen ongeluk!
b) Je fluistert 'sorry' tegen het lieveheerstbeestje en loopt dan door.
c) Jij doet niks. Het is maar een lieveheerstbeestje hoor!

Einde


Heb je het meeste A?
Jij bent wel heel erg bijgelovig, het is niet meer normaal. Je moet op alles letten van jezelf, zodat je geen ongeluk krijg, maar wees toch gerust: Het zijn allemaal maar fabeltjes en zeker niet echt waar! Je kan soms heus wel wat minder nadenken, en op vrijdag de dertiende gewoon naar school gaan!

Heb je het meeste B?
Jij kan op vrijdag de dertiende wel gewoon naar school, je plet ook wel eens lieveheerstbeestjes en je loopt ook wel eens onder ladders door. Er is niks aan de hand! In een hotelkamer slapen met het nummer dertien is natuurlijk wel een beetje eng... Maar wie vind dat nou niet?

Heb je het meeste C?
Ha, jij bent een stoere meid! Je bent bijna nooit bang, zelfs niet op vrijdag de dertiende. Op vrijdag de dertiende ga je gewoon naar school en doe je alsof het een hele normale dag is. Dat is het ook, want al die gekke bijgeloven zijn toch allemaal niet echt!

Dit was de testttt! Ik ben echt heel erg benieuwd wat jij het meeste had: A, B of C? Wil je het me zeggen in een reactie?

En ik wens jullie morgen een ongelukloze vrijdag de dertiende!
Ik zelf ga morgen naar x factor, maar ik ben niet zo bijgelovig dus ik verwacht niet dat we onderweg autopech of zo krijgen, ik achter een hele grote man moet zitten en dat het dak ineens in stort hihi.

Liefs, Luna

4 opmerkingen:

Je kunt reageren met je Google- of Wordpress account, naam (en optioneel: website), of anoniem. Dankjewel voor je reactie! ♥

  1. Ik had C, maar ik ben wel bang voor sommige dingen hoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had C, mijn enige bijgeloof is zowat een ladder. Ik vind het niet eng, maar ik loop er toch altijd liever om heen. O en dat lieveheersbeestje, daar fluister ik sorry tegen omdat ik me schuldig voel, niet omdat ik dan denk dat er iets ernstigs gaat gebeuren. :D

    BeantwoordenVerwijderen